Warsztaty są zaproszeniem do odkrywania otaczającej nas rzeczywistości z uwagą i ciekawością. Zajęcia łączą elementy pedagogiki teatru, pedagogiki twórczości, edukacji architektonicznej i przyrodniczej. Poszczególne tematy dotyczą różnych obszarów: ekologii i rytmu przyrody, sztuki i działań plastycznych, projektowania miasta, architektury, wiedzy o historii i dziedzictwie Nowej Huty.
Celem spotkań jest m.in. rozwijanie spostrzegawczości, umiejętności myślenia przestrzennego, pobudzanie kreatywności, uwrażliwienie na otaczającą przestrzeń, ćwiczenie motoryki małej. Na zajęciach zapraszamy do zabaw ruchowych, eksperymentów sensorycznych, twórczych działań i doświadczeń przyrodniczych.
Wybrane tematy poszczególnych zajęć:
- Miasto nocą (zabawy z papierem i elementami przestrzennymi z wykorzystaniem technik teatru cieni)
- Mapa skarbów (rozmowa o skali, różne dostępne dzieciom techniki mierzenia odległości, poznawanie przestrzeni, próba narysowania mapy sali, budynku, dzielnicy, miasta – stopniowanie trudności)
- Przebudowy (wspólne konstruowanie budynków z dużych drewnianych elementów, zabawy w projektowanie fragmentów miasta)
- Jak działa lustro? (zabawy z symetrią i odbiciem, odwzorowywanie przestrzeni, działania ruchowe i plastyczne inspirowane lustrzanym odbiciem)
- Zielone miasto (działania wokół tematu przyrody, spacer badawczy wokół drzew)
Prowadzenie: Barbara Pasterak – edukatorka, pedagożka teatru, kuratorka programów artystycznych. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalność wiedza o kulturze. Od kilkunastu lat zajmuje się twórczą edukacją w obrębie działań teatralnych, plastycznych. Laureatka pierwszej krakowskiej edycji konkursu Animator roku.
Zapisy: nhlab@okn.edu.pl
Cena: 20 zł./osoba
Materiały do zajęć w cenie: tak
Dla dzieci z klas I-III
Terminy: spotkania raz w miesiącu przez cały rok szkolny
Miejsce: Ośrodek Kultury Norwida, os. Górali 5
Rodzaj zajęć: grupowe
Liczba dostępnych miejsc w grupie: 25 osób
Czas trwania zajęć: 45 minut
Informacje na temat dostępności:
Warsztaty mogą być dostosowane do potrzeb osób z różnymi potrzebami (po wcześniejszym omówieniu z nauczycielem). Na zajęciach może być obecny tłumacz PJM.